Friday, March 18, 2011

Bersama Mahasiswa Merealisasi Varsiti

Salam Ikhlas Penyeri Ukhuwwah.

Alhamdulillah,segala puji-pujian hanyalah bagi Allah SWT.

Selawat dan salam buat junjungan besar Nabi Muhammad SAW,kerna menjadi ikutan dan contoh tauladan selamanya kepada seluruh ummah manusia.

Tahun 2011 menjadi pautan sejarah buat seluruh penyokong dan pendukung MAMPU,apabila mahasiswa UKM memberi mandat dan amanah kepada kita semua untuk menerajui tampuk pemerintahan PMUKM pada kali ini.

Allah berfirman :

"Sesungguhnya Tuhan menyuruhmu menyampaikan amanah kepada yang berhak menerimanya, dan apabila kamu menetapkan hukum antara manusia hendaklah kamu menetapkannya dengan adil. Sesungguhnya Tuhan sebaik-baik yang memberi pengajaran kepada kamu. Sesungguhnya Tuhan Maha Mendengar lagi Maha Melihat."

Surah An-Nisa' : 58

Justeru,apabila diberikan amanah sedemikian ini, kita wajar mengisi kemenangan ini dengan baik,mudah-mudahan tanggungjawab kita sebagai ahli MAMPU akan mengepalai seluruh mahasiswa Islam di perbukitan ilmu ini dalam melestarikan kefahaman Islam yang syumul kepada seluruh mahasiswa termasuklah yang bukan Islam.

MAMPU sebagai antara front GMUKM megucapkan tahniah kepada barisan kepimpinan MPMUKM yang baru dilantik,moga-moga kalian semua menjadi harapan kepada mahasiswa dalam mengetengahkan agenda-agenda penting kepada peringkat yang seterusnya.

Barisan kabinet MPMUKM yang baru boleh dilihat di alamat ini :



"Membina Mahasiswa Penggerak Ummah"

No comments:

Post a Comment