Thursday, March 12, 2009

BENCANA PELING TERUK MALAYSIA, Mac 2009

Khamis, Bangi- Pakar Meteorologi Negara, Prof Dato' Dr Student's Power melaporkan, satu bencana alam paling buruk dalam sejarah ketamadunan manusia akan melanda Negara Malaysia tidak lama lagi. Beliau mengulas kenyataan tersebut dengan memberitahu kepada pembaca-pembaca blog bahawa bencana itu adalah disebabkan oleh beberapa faktor yang berlaku di dalam Negara yang melibatkan pelbagai tempat dan lapisan masyarakat.

Kejadian yang bakal berlaku di dalam bulan Mac itu, menurutnya, adalah bencana Gempa Hati, Taufan Pemikiran, kebanjiran jenayah, dan keruntuhan akhlak. Tanda-tanda awal bencana tersebut dilaporkan sudah begitu ketara berlaku malah melibatkan kawasan-kawasan strategik seperti di Parlimen, di Kaca mata televisyen, di rumah-rumah kediaman, dan juga di tempat-tempat awam. Tiga institusi utama negara iaitu kehakiman, eksekutif dan pentadbiran, serta institusi diraja telah pun mengalami tanda-tanda awal bencana ini.

Menurut beliau lagi, kawasan-kawasan yang sepatutnya dianggap selamat seperti sekolah, IPT, dan juga mahkamah juga turut sedikit terjejas dan mengalami tanda-tanda kecil bencana tersebut.

Antara kes yang paling popular dilaporkan oleh media ialah, pelaku seks bebas, Dr Chua Soi Lek, diterima masyarakat untuk menjadi pemimpin. Hakim dilantik dikalangan perasuah. Kejadian ini akan disusuli dengan perlantikan Pembunuh paling Kejam sebagai pemimpin no 1 negara, Najib Altantuya.

Sebelum ini, Prof Dato' Dr Student's Power juga menyebut bahawa mulut-mulut mereka yang menyatakan kebenaran akan ditutup dan di gam. Ustaz-ustaz sudah tidak lagi diberikan kepercayaan untuk memberikan nasihat malah dinasihati untuk tidak menasihati orang lain.

Apabila berlaku krisis ekonomi, rakyat akan disuruh berjimat supaya pemimpin dapat mengekalkan kemewahan dan kekayaan mereka. Dilarang menimbulkan kontroversi seperti demonstrasi melainkan untuk memberi kredit kepada pemimpin kerajaan.

Bahasa Ibunda sudah tidak lagi relevan untuk memperkembangkan ilmu di kalangan anak bangsa. Sebaliknya bahasa penjajah yang pernah meratah dan memperkosa tanah air dan maruah bangsa dipilih menggantikan Bahasa Ibunda.

Berlaku beberapa siri keretakan hubungan antara agama dan kehidupan apabila masyarakat sudah mula mempertikaikan hubungan antara politik dan kehidupan. Isu agama dianggap sensitif dan tidak boleh dibincangkan. Isu kematian tidak boleh dijadikan pengajaran kerana bimbang akan menakutkan dan menimbulkan suasana yang tidak sihat. Justeru, artis-artis yang terdedah merupakan guru dan model terbaik untuk dipaparkan dan cerita-cerita karut pula adalah pilihan utama untuk ditayangkan kepada masyarakat umum.

Prof Dato' Dr Student's Power mengulas bahawa tanda-tanda awal bencana sudah terlalu banyak berlaku dan masih banyak lagi yang belum dilaporkan oleh media. Beliau turut menyifatkan bahawa bencana ini akan berlaku dan tidak akan berakhir untuk jangka masa yang panjang. Oleh itu, masyarakat diminta bersedia untuk menghadapi sebarang kemungkinan dan kejadian yang tidak diingini.

Antara perkara yang mampu dilakukan oleh masyarakat pada ketika ini untuk menyelamatkan keadaan ialah sentiasa peka dengan isu-isu semasa melalui sumber-sumber yang pelbagai; memperbanyakkan aktiviti pertahanan iman seperti puasa, solat jemaah, dan menghadiri majlis-majlis agama; dan yang paling mustahak MEMASTIKAN NAJIB AL-TANTUYA TIDAK MENJADI PM untuk mengelakkan bencana yang lebih teruk berlaku.

No comments:

Post a Comment